Főoldal > Főiskola > Stratégia

A TKBF a magyar felsőoktatás többi intézményéhez hasonlóan korábban nem stratégiai programot, hanem intézményfejlesztési tervet fogadott el. A most kialakított gyakorlat ezen újít,  a „Transzformatív Buddhista Egyetem” stratégia 2025−2035 közötti időszakra szól, az első szakaszban a nemzetközi versenyképesség, a másodikban pedig a buddhista felsőoktatás nemzetközi fejlesztésében játszott transzformatív szerepkör erősítése a cél.

A Tan Kapuja Buddhista Főiskola küldetése a buddhista tanítások korszerű és hiteles oktatása, tudományos igényű kutatása, valamint a buddhista közösségek támogatása és fejlesztése. Intézményünk szellemi és közösségi térként szolgál, ahol a buddhizmus élő hagyománya párbeszédet folytat a jelen kor társadalmi és egzisztenciális kérdéseivel.

****

The mission of Dharma Gate Buddhist College is to provide modern and authentic education, conduct scholarly research on Buddhist teachings, and support and develop Buddhist communities. Our institution serves as a spiritual and community space where the living tradition of Buddhism engages in dialogue with the social and existential issues of the present age.

A TKBF harmincéves története és képzési tapasztalatai, állami elismertsége és akkreditációs eredményei alapján az európai térség bevett, elismert intézménye, amely az EQAR nyilvántartás alapján minőségi felsőoktatást folytat. Az intézmény speciális hitéleti képzést folytató szervezet, amely a magyar hitéleti képzéseknek és képesítési rendszernek megfelelő oktatást végez. A TKBF képzése Európában egyedülálló, az amerikai és ázsiai képzésekkel összevetve egy vallási-kulturális, nyelvi transzmissziós programot, és a meditációs tartalom révén egyedülálló gyakorlatközpontú tanító képzést folytat. Ebben a tekintetben egyedülálló Európában, mivel a többi rokon képzés kizárólag orientalista jellegű (nem-lelkész funkciójú) buddhista tanulmányokat oktat.

A TKBF képzési rendszere és a buddhista vallási kultúra fejlesztése szükségessé teszi az egyetemmé válást, a doktori képzési program, a harmadik szint bevezetését, mert oktatói utánpótlása nem megoldható sem a kívülálló nézőpontban szocializálódott buddhista doktori képzésekből, sem az ázsiai doktori programokból, amelyek szintén a vallási szükségleteken kívüli orientalista programokra koncentrálnak. 

****

Based on its thirty-year history and training experience, state recognition and accreditation results, TKBF is an established, recognized institution in the European region, which provides quality higher education based on the EQAR register. The institution is an organization providing special religious education, which provides education in accordance with the Hungarian religious education and qualification system. TKBF’s training is unique in Europe, in comparison with American and Asian training, it offers a religious-cultural, language transmission program, and a unique practice-focused teacher training through its meditation content. In this respect, it is unique in Europe, since other related training programs teach exclusively orientalist (non-pastoral) Buddhist studies.

The TKBF’s training system and the development of Buddhist religious culture necessitate its transformation into a university, the introduction of a doctoral training program, and the third level, because its faculty supply cannot be provided either from Buddhist doctoral programs socialized in an outsider’s perspective, or from Asian doctoral programs, which also focus on orientalist programs outside of religious needs.

A TKBF a magyar állam által elismert, a MAB-EQAR nyilvántartású szervezet, nem tartozik semmilyen egyéb nemzetközi akkreditáció alá. Az állami elismerés a folyamatos képesítési rendszer felülvizsgálata révén aktualizált.  Az intézmény az Ftv. alapján tervezi az egyházi egyetem felsőoktatási szervezeti kategóriába lépést. A TKBF Európa egyetlen elismert buddhista teológus és buddhista vallási professzióra képző intézménye.

Belső minőségirányítási rendszere alkalmas az ESG alapú európai és a MAB integrált külső értékelismerési rendszere szerinti, a Tanulmányi Hivatal képesítési elismeréséhez és DPR kutatáshoz kapcsolódó külső értékelésre.

****

DGBC is an organization recognized by the Hungarian state, registered with MAB-EQAR, and is not subject to any other international accreditation. The state recognition has been updated through the continuous review of the qualification system. The institution plans to enter the higher education organization category of the church university based on the Ftv. TKBF is the only recognized institution in Europe that trains Buddhist theologians and Buddhist religious professions.

Its internal quality management system is suitable for external evaluation according to the ESG-based European and MAB integrated external evaluation system, related to the qualification recognition of the Office of Studies and DPR research.

A TKBF a fenntartó Egyházzal közösen meghatározza azokat a vallási foglalkozásokhoz kapcsolódó programokat és részprogramokat, amelyek fejlesztésére a buddhista közösségeknek igénye van.

A képesítési térképet és szükségletet legalább három évente frissítik, amely kitér

  • az adminisztratív szint (MMKR 5),
  • a diplomás szint (MKKR 6),
  • a posztgraduális szint (szakirány, mesterszak, doktori képzés) iránti igényekre és szükségletekre.

A képesítési igényeket és fejlesztési szükségleteket az Egyház megfelelő testülete és a Szenátus elfogadása teszi hivatalossá.

****

The DGBC, together with the maintaining Church, determines the programs and sub-programs related to religious occupations that Buddhist communities need to develop.

The qualification map and needs are updated at least every three years, covering

the needs and needs for the administrative level (MMKR 5),
the graduate level (MKKR 6),
the postgraduate level (specialization, master’s degree, doctoral training).

The qualification needs and development needs are formalized by the appropriate body of the Church and the approval of the Senate.

A TKBF oktatásfilozófiájának meghatározó eleme, hogy Európában, keresztény vagy keresztény alapozású laikus hallgatók számára közvetítjük a buddhizmus tanításait, a buddhista önfejlesztés és személyiségfejlesztés, a test és lélek formálásának készségeit.

****

A defining element of DGBC’s educational philosophy is that we convey the teachings of Buddhism, Buddhist self-development and personality development, and the skills of shaping the body and soul to Christian or Christian-based lay students in Europe.

A Főiskola autonóm intézmény, amely a tudományos kutatásban és az oktatásban hozza létre, értékeli és adja át a buddhista kultúra és a Dharma értékeit.

Az alábbi szabályzatok hatályos változatai megtalálhatók a szabályzatok oldalunkon:

  • TKBF Kutatási és Innovácios Szabályzat (EKR14)
  • TKBF Mesterséges Intelligencia Szabályzat (EKR15)
  • TKBF Szellemitulajdon-kezelési Szabályzat (EKR16)

****

The College is an autonomous institution that creates, evaluates and transmits the values ​​of Buddhist culture and Dharma in scientific research and education.

A dokumentum a képzési szolgáltatások tervezését, megvalósítását és értékelését szolgálják, amelynek hátterét az intézményi vonatkozó szabályzatok adják. A dokumentum célja, hogy az intézményi működésben az operatív folyamatok minősége, a hallgatói és oktatói, munkatársi tapasztalati minőség is fejlődjenek.

A Tan Kapuja Buddhista Főiskola humán erőforrás nézőpontja a buddhizmus tanításaira, az Ftv. és a MAB követelményeire és a globális buddhista akadémiai erőforrásfejlesztési gyakorlatokra támaszkodik. Az oktatói profilok nem merevek, az intézményvezetéssel egyeztettek.

A hallgatói tanácsadás stratégiája a teljes hallgatói életutat és közösségfejlesztést átfogja, és kiterjed a hallgatói létet szabályozó eljárásokra, valamint a tanácsadás és mentorálás rendszerére.

****

The document serves the planning, implementation and evaluation of training services, the background of which is provided by the relevant institutional regulations. The aim of the document is to improve the quality of operational processes in institutional operations, as well as the quality of student, faculty and staff experiences.

The human resource perspective of DGBC is based on the teachings of Buddhism, the requirements of the National higher education law and requirements of the Hungarian Accreditation Committee, and global Buddhist academic resource development practices. The teaching profiles are not rigid, they are agreed with the institution’s management.

The student counseling strategy encompasses the entire student life and community development, and extends to the procedures governing student life, as well as the system of counseling and mentoring.

A Tan Kapuja Buddhista Főiskola elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás, a közösségi bevonás, a fenntartható fejlődés, az együttérző cselekvés és a buddhista értékek mentén szerveződő társadalmi szolgálat, valamint a közösségi részvétel mellett.

****

DGBC is committed to social responsibility, community involvement, sustainable development, compassionate action, and social service organized along Buddhist values, as well as community participation.

A TKBF intézményi célja az információszolgáltatási rendszer fejlesztésével a társadalmi bizalom megerősítése a kompetens felsőoktatási intézmény, a gondoskodó intézmény, és a vezetést érintő alapvető adatok biztosítása:

Az Informatikai Biztonsági Szabályzat célja, hogy a Főiskola által működtetett informatikai rendszerekre vonatkozó biztonsági intézkedéseket szabályozza, meghatározza a számítástechnikai eszközök beszerzésének és használatának, az üzemeltetés, a fejlesztés és alkalmazás, valamint az adatkezelés folyamatának biztonsági szabályait, definiálja az informatikai szerepköröket, és előírja az egyes szereplők informatikai biztonságot érintő feladatait:

A digitális transzformáció az információk digitálisan elérhetővé tétele, a folyamatok automatizálása és áramvonalasítása mellett az intézmények átalakítását célozza. A digitális transzformáció a kultúra, a munkaerő és a technológia olyan nagy váltása, amely új oktatási és képzésszervezési modellt generál, átalakítja az intézményi működés egészét, a stratégiai fejlesztési irányokat és értékjavaslatokat:

****

The institutional goal of DGBC is to strengthen social trust by developing the information service system and providing basic data concerning the competent higher education institution, the caring institution, and the management:

The purpose of the Information Technology Security Policy is to regulate the security measures applicable to the IT systems operated by the College, to determine the security rules for the procurement and use of IT equipment, the operation, development and application, and the data management process, to define IT roles, and to prescribe the IT security tasks of each actor:

Digital transformation aims to transform institutions, in addition to making information digitally available, automating and streamlining processes. Digital transformation is a major shift in culture, workforce and technology that generates a new education and training organization model, transforming the entire institutional operation, strategic development directions and value propositions:

Megszakítás