
- Oktató
A TKBF a magyar felsőoktatás többi intézményéhez hasonlóan korábban nem stratégiai programot, hanem intézményfejlesztési tervet fogadott el. A most kialakított gyakorlat ezen újít, a „Transzformatív Buddhista Egyetem” stratégia 2025−2035 közötti időszakra szól, az első szakaszban a nemzetközi versenyképesség, a másodikban pedig a buddhista felsőoktatás nemzetközi fejlesztésében játszott transzformatív szerepkör erősítése a cél.
A Tan Kapuja Buddhista Főiskola küldetése a buddhista tanítások korszerű és hiteles oktatása, tudományos igényű kutatása, valamint a buddhista közösségek támogatása és fejlesztése. Intézményünk szellemi és közösségi térként szolgál, ahol a buddhizmus élő hagyománya párbeszédet folytat a jelen kor társadalmi és egzisztenciális kérdéseivel.
A TKBF harmincéves története és képzési tapasztalatai, állami elismertsége és akkreditációs eredményei alapján az európai térség bevett, elismert intézménye, amely az EQAR nyilvántartás alapján minőségi felsőoktatást folytat. Az intézmény speciális hitéleti képzést folytató szervezet, amely a magyar hitéleti képzéseknek és képesítési rendszernek megfelelő oktatást végez. A TKBF képzése Európában egyedülálló, az amerikai és ázsiai képzésekkel összevetve egy vallási-kulturális, nyelvi transzmissziós programot, és a meditációs tartalom révén egyedülálló gyakorlatközpontú tanító képzést folytat. Ebben a tekintetben egyedülálló Európában, mivel a többi rokon képzés kizárólag orientalista jellegű (nem-lelkész funkciójú) buddhista tanulmányokat oktat.
A TKBF képzési rendszere és a buddhista vallási kultúra fejlesztése szükségessé teszi az egyetemmé válást, a doktori képzési program, a harmadik szint bevezetését, mert oktatói utánpótlása nem megoldható sem a kívülálló nézőpontban szocializálódott buddhista doktori képzésekből, sem az ázsiai doktori programokból, amelyek szintén a vallási szükségleteken kívüli orientalista programokra koncentrálnak.
A TKBF a magyar állam által elismert, a MAB-EQAR nyilvántartású szervezet, nem tartozik semmilyen egyéb nemzetközi akkreditáció alá. Az állami elismerés a folyamatos képesítési rendszer felülvizsgálata révén aktualizált. Az intézmény az Ftv. alapján tervezi az egyházi egyetem felsőoktatási szervezeti kategóriába lépést. A TKBF Európa egyetlen elismert buddhista teológus és buddhista vallási professzióra képző intézménye.
Belső minőségirányítási rendszere alkalmas az ESG alapú európai és a MAB integrált külső értékelismerési rendszere szerinti, a Tanulmányi Hivatal képesítési elismeréséhez és DPR kutatáshoz kapcsolódó külső értékelésre.
A TKBF a fenntartó Egyházzal közösen meghatározza azokat a vallási foglalkozásokhoz kapcsolódó programokat és részprogramokat, amelyek fejlesztésére a buddhista közösségeknek igénye van.
A képesítési térképet és szükségletet legalább három évente frissítik, amely kitér
A képesítési igényeket és fejlesztési szükségleteket az Egyház megfelelő testülete és a Szenátus elfogadása teszi hivatalossá.
A TKBF oktatásfilozófiájának meghatározó eleme, hogy Európában, keresztény vagy keresztény alapozású laikus hallgatók számára közvetítjük a buddhizmus tanításait, a buddhista önfejlesztés és személyiségfejlesztés, a test és lélek formálásának készségeit.
A Főiskola autonóm intézmény, amely a tudományos kutatásban és az oktatásban hozza létre, értékeli és adja át a buddhista kultúra és a Dharma értékeit.
Az alábbi szabályzatok hatályos változatai megtalálhatók a szabályzatok oldalunkon:
A dokumentum a képzési szolgáltatások tervezését, megvalósítását és értékelését szolgálják, amelynek hátterét az intézményi vonatkozó szabályzatok adják. A dokumentum célja, hogy az intézményi működésben az operatív folyamatok minősége, a hallgatói és oktatói, munkatársi tapasztalati minőség is fejlődjenek.
A Tan Kapuja Buddhista Főiskola humán erőforrás nézőpontja a buddhizmus tanításaira, az Ftv. és a MAB követelményeire és a globális buddhista akadémiai erőforrásfejlesztési gyakorlatokra támaszkodik. Az oktatói profilok nem merevek, az intézményvezetéssel egyeztettek.
A hallgatói tanácsadás stratégiája a teljes hallgatói életutat és közösségfejlesztést átfogja, és kiterjed a hallgatói létet szabályozó eljárásokra, valamint a tanácsadás és mentorálás rendszerére.
A Tan Kapuja Buddhista Főiskola elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás, a közösségi bevonás, a fenntartható fejlődés, az együttérző cselekvés és a buddhista értékek mentén szerveződő társadalmi szolgálat, valamint a közösségi részvétel mellett.
A TKBF intézményi célja az információszolgáltatási rendszer fejlesztésével a társadalmi bizalom megerősítése a kompetens felsőoktatási intézmény, a gondoskodó intézmény, és a vezetést érintő alapvető adatok biztosítása:
Az Informatikai Biztonsági Szabályzat célja, hogy a Főiskola által működtetett informatikai rendszerekre vonatkozó biztonsági intézkedéseket szabályozza, meghatározza a számítástechnikai eszközök beszerzésének és használatának, az üzemeltetés, a fejlesztés és alkalmazás, valamint az adatkezelés folyamatának biztonsági szabályait, definiálja az informatikai szerepköröket, és előírja az egyes szereplők informatikai biztonságot érintő feladatait:
A digitális transzformáció az információk digitálisan elérhetővé tétele, a folyamatok automatizálása és áramvonalasítása mellett az intézmények átalakítását célozza. A digitális transzformáció a kultúra, a munkaerő és a technológia olyan nagy váltása, amely új oktatási és képzésszervezési modellt generál, átalakítja az intézményi működés egészét, a stratégiai fejlesztési irányokat és értékjavaslatokat: