Az EFOP Pályázat lehetőséget és anyagi támogatást biztosított arra, hogy felsőfokú végzettségi szintet nem biztosító képzésként egy rövid ciklusú, két éves hitéleti felsőoktatási szakképzést dolgozhassunk ki, amellyel a szakot sikeresen elvégzett hallgató buddhista szemléletű életmód tanácsadó asszisztens szakképzettséget szerez. 

A buddhista szemléletű életmód tanácsadó asszisztens

  • Ismeri a buddhista szemléletű életmód kialakításához és fenntartásához szükséges mértékben a buddhista filozófia és vallástörténet tárgykörét, a buddhizmus tudományágának legfontosabb elméleteit, értelmezési kereteit.
  • Ismeri a buddhista szemléletű életmód kialakításához és fenntartásához szükséges mértékben a buddhizmus szakkifejezéseit.
  • Az elméleti és gyakorlati tudása rendszerbe szerveződik.
  • Elsajátítja szakterülete fő elméleteinek ismeretszerzési és problémamegoldási módszereit (vallás- és filozófiatörténeti, egzegetikai, ill. meditatív megközelítések).
  • Rendelkezik a buddhista szemléletű életmód tanácsadó asszisztensi munka hosszú távú, és magas szintű műveléséhez szükséges gyakorlati módszerekkel és eszközökkel kapcsolatos biztos ismeretekkel.
  • Ellátja a szakképzettségének megfelelő munkakört.
  • Megérti és használja szakterületének online és nyomtatott szakirodalmát magyar és idegen (elsősorban angol) nyelven.
  • Rendelkezik a hatékony információkeresés és -feldolgozás ismereteivel a szakterülete vonatkozásában.
  • Rendelkezik a buddhizmus tudományterületén legfontosabb szövegtípusok (tanítóbeszédek, ismeretterjesztő cikkek, tudományos tanulmányok) alkotásához, valamint szakmai prezentációk illusztrálásához szükséges digitális kompetenciákkal (World, Excel, PPT).
  • Az adott szakma feladatait a szükséges módszerek és eszközök kiválasztásával, egyedi és komplex alkalmazásával tervezi és oldja meg.
  • Anyanyelvi és idegen nyelvi kommunikációs képességei révén szakmailag együttműködik.
  • Fejleszti tudását, és ehhez alkalmazza a tudásszerzés, önfejlesztés különböző módszereit és képes használni a legkorszerűbb információs és kommunikációs eszközöket.
  • Felismeri személyes fejlődése és a közjó szolgálata közötti összefüggést.
  • Képes az egész életen át tartó tanulásra, megtervezi és megszervezi saját önálló képzését, ahhoz a folyamatosan változó, hozzáférhető források legszélesebb körét használja.
  • A Buddha-Dharma (Tan) három attitűdjével (bölcsesség, erény, elmélyedés) fordul kora társadalmához, erkölcsi, szellemi és történelmi jelenségeihez, problémáihoz, kihívásaihoz, valamint a hétköznapi emberi konfliktusok megoldásához.
  • A buddhizmus hagyományos gyakorlatainak (meditáció, jóga, csikung) ismeretében a hétköznapokban is megvalósítja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.
  • Nyitott a buddhizmus átfogó gondolkodásmódjának és gyakorlati működése alapvető jellemzőinek hiteles közvetítésére, átadására, a szakterületén zajló szakmai, technológiai fejlesztés és innováció megismerésére, elfogadására, hiteles közvetítésére.
  • Törekszik arra, hogy a problémákat önállóan, vagy ha erre képességei és ismeretei nem elégségesek, másokkal együttműködésben oldja meg. Nyitott a szakmájához kapcsolódó, de más területen tevékenykedő szakemberekkel való szakmai együttműködésre.
  • Folyamatos önképzésre, önmaga megismerésére, önismerete elmélyítésére törekszik.
  • Önkritikus saját munkájával kapcsolatosan.
  • Elfogadja és hitelesen közvetíti szakmája társadalmi szerepét, értékeit.
  • Új, váratlan élethelyzetekben is a jogszabályok és etikai normák teljes körű figyelembevételével hozza meg döntését.
  • A buddhizmus interpretációjában, a tanok átadásában felelősen jár el.
  • Életét a buddhizmus etikája és szellemi attitűdjei szerint vezeti, s ebben másoknak is példát mutat.
  • Meditációs gyakorlata révén képes a tanultak átható megértésére és közvetlen megtapasztalására, aminek révén nyitottsággal és segítőkészséggel fordul mások felé.
  • Önállóan végzi munkáját, folyamatos önellenőrzés mellett.
  • Felelősséget vállal saját és az általa vezetett szakmai csoport munkájáért, eredményeiért és kudarcaiért.
  • Képzettségi szintjének megfelelő felelősségtudattal rendelkezik és reflektál saját tevékenységének következményeire.