Főoldal > Tájékoztató az elektronikus kapcsolattartásról

Tájékoztató az elektronikus kapcsolattartásról

A magyar állami ösztöndíjjal támogatott képzésben részt vevő hallgatóval a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvényben (a továbbiakban: Nftv.) értelmében 2015. szeptember 1-jét követően az Oktatási Hivatal elektronikus úton tart kapcsolatot.

Mit jelent ez?

A magyar állami ösztöndíjjal támogatott képzés vállalt feltételeivel kapcsolatosan hozott hatósági döntések (egyenlegközlők, határozatok, végzések) és egyéb dokumentumok nem postai úton jutnak el a címzetthez, hanem a hallgatók számára lényegesen kényelmesebb, elektronikusan bárhonnan, bármikor elérhető módon a magyarorszag.hu oldalon található személyes Érkeztetési Tárhelyre kerülnek továbbításra. 

Ehhez a hallgatónak Ügyfélkapu azonosítóval kell rendelkeznie

Az Ügyfélkapu azonosítót bármely okmányirodában egyszeri személyes regisztrációval lehet igényelni. Az Ügyfélkapu létesítésére vonatkozó információkat ezen az oldalon (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) megtekintheti.

Mit kell tennie a felvételt nyert jelentkezőnek?

– Amennyiben Ön még nem rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, kérjük legkésőbb 2015. szeptember 30-áig igényeljen bármely okmányirodában Ügyfélkapu azonosítót, majd azt követően lépjen be az alábbi linken: 

www.oktatas.hu/hosz/ugyfelkapu .

– Amennyiben Ön már rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval és jelen, 2015. évi általános eljárásban Ügyfélkapun keresztül hitelesítette a jelentkezését, nincs teendője, az Oktatási Hivatal automatikusan az értesítési tárhelyére küldi a magyar állami ösztöndíjjal kapcsolatos hatósági döntéseit, egyéb dokumentumait. 

Tudnivalók az oktatas.hu regisztrációs oldalra történő belépéssel kapcsolatban:

A belépési folyamat során a rendszer a felsőoktatási intézmény Tanulmányi Rendszeréből szolgáltatott adatokat, ún. természetes személyazonosítókat (név, anyja neve, születési hely, születési idő) biztonságos csatornán megküldi az Ügyfélkapu rendszerének, ahol ezek ellenőrzése, illetve egyeztetése történik meg. A folyamat végén a rendszer egy visszajelzést kap arra vonatkozóan, hogy a személyes adatok egyeznek-e avagy sem. Csak pozitív válasz esetén történik meg a Regisztrációs felületre történő sikeres belépés.

Amennyiben az azonosítás sikertelen, akkor kérjük, ellenőrizze a felsőoktatási intézményben használt Tanulmányi Rendszerben, illetve az Ügyfélkapu rendszerében szereplő személyes adatait, mert ezeknek a személyazonosítóknak karakter szinten egyezniük kell! A Tanulmányi Rendszerben pontosított adatok várhatóan 15 napos átfutási idővel érkeznek meg a központi rendszerbe.

A kommunikáció az ügyfélkapuval felépített és kulccsal védett virtuális magánhálózaton zajlik. A hitelesítéshez használt kulcs biztosítja az üzemeltető és az Ügyfélkapu egyértelmű azonosítását és az átküldött adatok titkosítását. Azzal hogy a jelentkező a Belépés gombra kattint, hozzájárul ahhoz, hogy az adatait e folyamat szerint kezeljük és a Tanulmányi Rendszerben és a Felsőoktatási Információs Rendszerben (FIR) szereplő fentebb részletezett adatait az Ügyfélkapunak ellenőrzés céljából továbbítsuk.

Budapest, 2015. július 16.

Oktatási Hivatal

Kapcsolódó

Házi Tudományos Diákköri Konferencia 2025 ősz

Ezúton értesítünk mindenkit, hogy Házi TDK konferenciát tartunk 2025. december 11-én (csütörtök) 10 órai kezdettel, amelyre a Főiskola bármely hallgatója nevezhet. A Házi TDK-n való

Megszakítás