Diákigazolvány igénylés

Általános tudnivalók:

2011. december 30-án megjelent az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) kormányrendelet. A Korm. rend. rendelkezései alapján 2012. január 1-jétől a diákigazolvány igénylési folyamata teljesen elektronikus lett.

1. lépés: NEK adatlap igénylése:

Helyszín: Okmányiroda

A fénykép és aláírás felvételét az új igénylési folyamat szerint az okmányirodák végzik külön szolgáltatásként. A megfelelő fénykép hozzárendelése érdekében nagyon fontos, hogy az igénylés adatainak rögzítése a személyazonosító okmányok alapján történjen, mert az igénylés adatai a személyi és lakcímnyilvántartással kerülnek összevetésre a fényképek hozzárendelése előtt. Az okmányirodában egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer adatlapot kap, melyen a nyilvántartásban szereplő adatok, eredeti fénykép és aláírás szerepel.  Ezen adatlapnak része a 16 karakterből álló NEK azonosító, mely a diákigazolvány igénylés folyamatában kap szerepet.

2. lépés: Diákigazolvány elektronikus igénylése a NEPTUN rendszerben

A Neptun rendszerben a Hallgatói Web-en az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés menüpontban az „Új felvétel” fülön van lehetőség az igénylés rögzítésére.

Az „Új felvétel” fülön rögzíteni kell a korábban kapott NEK azonosítót. Az igazolvány igénylésének típusát is meg kell adni, melyet az „Igénylés típusa” legördülő listából választ ki:

  • első igénylés
  • adatváltozás
  • elveszett
  • új igénylés téves adatok miatt

FONTOS! Az igénylés során kiemelten figyeljünk a Neptunban szereplő személyes adatok helyességére, mert akár egy apró eltérés miatt is elutasításra kerülhet igénylésünk. Csak a lakcímkártyán szereplő állandó lakcímre vagy tartózkodási címre lehet igényt feladni!

3. lépés: Diákigazolvány díjának befizetése

2016. január 1-től a diákigazolvány igénylés díjtalan.

4. lépés: Ideiglenes diákigazolvány:

Helyszín: TKBF – Titkárság

A Korm. rend. rendelkezései alapján az ideiglenes diákigazolványokat az intézmény által az igénylés adatai alapján nyomtatott egyedi sorszámmal ellátott igazolás váltja fel, mely ingyenes lesz a jogosultak számára.

Igazolás nyomtatására csak az igénylő felületen „Beküldve” státuszú igénylés adataiból lehetséges.

FONTOS! Ideiglenes diákigazolványt kizárólag feldolgozás alatt álló állandó diákigazolvány igénylés esetén tudunk kiadni.

A diákigazolvány postázása:

Az elkészült diákigazolványt 2017. február 15-től a főiskolára postázzák.

A korábban lakcímre postázott és át nem vett igazolványokat nem az Okmányirodában lehet átvenni, azok visszakerülnek az Oktatási HiIvatalba, majd kiküldik a főiskolának.

Az igénylés menete nyomon követhető a https:// igenyles.diakigazolvany.hu web oldalon a bal oldalt található Igénylés nyomkövető mező kitöltésével (OM azonosítót kell beírni, mely a Neptun rendszerben is megtalálható a beiratkozást követően).