Buddhista menza

Nemrég még magam is itt tanultam a főiskolán, s úgy érzem, oly sok szellemi  táplálékot, életvezetési útmutatást kaptam, hogy elhatároztam, szeretném ezt  meghálálni az intézménynek. Mikor intézményt mondok, akkor azokra a  tanárokra, dolgozókra is gondolok, akik számomra felülmúlhatatlan odaadást nyújtottak és nyújtanak - természetesen abszolút önzetlenül – azért, hogy minél  többen megismerhessünk egy olyan utat, amivel egyre kiegyensúlyozottabb,  megelégedettebb és tisztább emberré válhatunk. Innen, az egyház segítségével jött az ötlet a Buddhista étterem létrejöttéhez. Szeretném ezzel lehetővé tenni, hogy a hallgatók és a tanárok a testre és a  szellemre is ható táplálékhoz jussanak önköltségi áron. Ezek az alapanyagok  összhangban vannak a buddhista alaptanításokkal is, például a nem ártás tanával, mivel nem használunk húsokat, zsírt és tojást, azaz nem veszünk el életet azért,  hogy ehessünk. Ezen kívül a buddhista közgazdaságtan elvei is megjelennek,  azaz lehetőség szerint a hazai termelők áruiból készülnek az ételek.

A célom az volt, hogy a hallgatók és a tanárok itt úgy tudjanak étkezni, hogy  amit megesznek, ne egy, a környező boltok egyikében gyorsan megvásárolt,  sokszor egészségtelen alapú étel legyen, hanem olyan, aminek az elfogyasztása segíti a tisztább gondolkodást és megértést. Mindent szeretnék elkövetni azért, hogy minél többen megtapasztalhassátok ezen ételek jótékony hatását. Lehet,  hogy lesznek közületek, akik eddig még nem gondoltak abba bele, hogy az étel  lehet igazi, szellemet is erősítő táplálék és lehetnek olyanok is, akik még  idegenkednek a teljesen vegán étrendtől, ezért ételeink lakto-vegetáriánus, túlnyomóan gabona és zöldség alapúak.

Heti menüt előre csak tervezünk, de ez változhat, az ételek minden nap intuitíve készülnek, s ami biztos, hogy mindig a lehető legjobb szándékunkat, alázatunkat és szeretetünket tesszük bele.

Ebédelni 11:45 – 13:30 között van lehetőség.

Az ételekben a cukrot igyekszünk elkerülni vagy helyettesíteni; sót keveset és  minőségit használunk (pl. kálium mentes Parajdi); tönköly-gabona termékeket, barna- vagy nemes (pl. Jázmin, Bashmati, szusi, fekete ) rizst, kölest, rozsot,  kukoricát és ezek frissen őrölt változatait; olajos magokat: mint pl. tökmag,  napraforgó, mandula, len, mák, szezám; gyümölcsöket, gyökérzöldségeket,  káposztaféléket, salátákat, leveleseket, lehetőleg idény szerint; cukormentes  friss és aszalt gyümölcsöket; sokféle gyógy – és fűszernövényt, melyek  harmonizálják szervezetünk működését.

Szabó Zoltán